【中文作文】什麼文筆能贏取考評局的心? 其實大家都做得


先旨聲明,以下文章並不適用於本身寫文已經唔錯,或者有文學根基既同學。



卷二寫作類



考試求分數,考作文自然都係求分數。如果自問文學基礎唔算太好既同學,千祈唔好邯鄲學步,盲目去學所謂既「名家文學」既文筆。因為用得唔好,隨時會令你篇文無人睇得明,弄巧反拙!其實,只要認清考評局想要D咩文筆,要響作文卷表達一項拎到高分,其實唔難。我地不妨睇睇以下既例子:


佳句1       即使我的眼睛被蒙著了,但我也能看透他們的心,是黑色的,是那堅固又沉實的黑色,還飄著那陣噁心的腐臭味。

佳句2       「呆盲子」這句話頓時把我推到黑洞,我在這伸手不見五指的地方,再也無法站得起來。那份不安已追上了我,把我的軀體完全侵蝕。我想大叫,歇斯底里的吶喊,看不見的人也應受到基本的尊重!


以上兩句都係響2013 DSE考評局官方考生示例節錄出黎既,相信唔少同學都有睇過呢篇文章。而呢兩句更加係當年評卷主席認為優秀既文句。由此我地可以知道,考評局對「佳句」有以下幾項要求:


  1       善用比喻

所謂既「佳句」,其實唔洗太多不同類型既修辭技巧,善用比喻等考官清晰可見就可以。


  2       多感官描寫

運用比喻後,若果能夠針對喻體作多感官描寫(如視覺、嗅覺、聽覺等),就能夠拎到唔錯既分數。


  3       所有修辭部份都要淺白易明

千祈唔好「懶高深」,將d野寫到好隱悔。反而應該直接D、誇張D,因為我唔係寫緊文學作品,而係寫緊考試文章。


  4       所有修辭部份要對題,與題目無關的景色描寫唔好寫

呢個係考評局歷年來評卷既準則。若果你寫既句子同主題無關,即使文句幾優美,都只會當冗文看待。